Isa Samad BUKAN Calon Terbaik UMNO

Monday, September 28, 2009

[PRK N.31 Bagan Pinang] Pas & Umno Umum Calon Esok

Esok 29 September 2009, Pas dan Umno akan mengumumkan calon masing-masing untuk dipilih para pengundi Bagan Pinang. Penduduk Port Dickson amnya akan menerima kunjungan pelancong tambahan iaitu pelancong politik sepanjang tempoh berkempen sehingga tamatnya PRK ini. Sehingga kinipun masyarakat Port Dickson mahupun Bagan Pinang sudah ditawarkan pelbagai projek 'mee segera' bagi mengaburi pengundi. Bertuahlah nasib badan menjadi sebahagian pengundi di tempat pilihan raya kecil, bermula dari PRK pertama pasca PRU 2008 Permatang Pauh hinggalah kepada Permatang Pasir tektik dan senjata merasuah rakyat diamalkan Umno sejak dulu, kini dan selamanya .

Pun begitu Umno masih dalam dilema memilih calonnya, terbaru timbalan presiden Umno, Muhyidin Yasin mengesahkan sudah menerima calon alternatif selain dari Tan Sri Isa Samad untuk diangkat menjadi calon. Tidak diketahui samada Umno Telok Kemang sendiri yang menampilkan nama calon alternatif kepada Muhyidin seperti yang diminta atau ada pihak lain terutamanya Umno Negeri Sembilan di bawah pimpinan Mohamad Hassan yang turut sama mengemukakan nama calon sehingga kini masih belum ada kepastian. Mohamad sudah pastinya akan turut 'cucuk jarum' bagi memastikan Isa benar-benar tidak diangkat menjadi calon memandangkan Isa berpengaruh mengganggu beliau di kerusi empuk menteri besar.

PM 1Malysia, Najib Razak bersama Muhyidin Yasin dijangka akan turut hadir di majlis yang berlangsung pada sebelah petang di Kolej Jururawat (berhampiran Hospital PD - Maaf sekiranya info ini salah) untuk mengumumkan samada Isa atau insan lain bakal tercalon mewakili Umno di Bagan Pinang.

Pada sebelah malamnya Pas pula dijangka bakal mengumukan calonnya oleh Dato' Seri Presiden Pas Hj. Abdul Hadi Awang dalam sesi ceramah umum di MTD Bt. 6 ½, Telok Kemang. Tiga calon yang dikenal pasti antaranya Pesuruhjaya Pas negeri, Zulkefly Omar, AJK perhubungan negeri ustaz Kasim Tahir dan calon semasa PRU 2008 merangkap YDP Telok Kemang ustaz Ramli Ismail.

No comments:

Post a Comment

Laman Alternatif Pilihanraya Kecil N.31 Bagan Pinang

Salam Ramadhan, Salam Merdeka!!!

Sempena pilihanraya kecil N.31 Dun Bagan Pinang yang dijangka berlangsung selapas Aidilfitri. Blog ini diwujudkan sebagai persediaan menghadapi PRK ini dan diharapkan semua sumber maklumat dapat disatukan dan dapat disampaikan agar dapat menjadi panduan kepada setiap pengundi untuk memilih calon. Semoga saudara/saudari dapat memanfaat daripada teknologi pada hari ini.