Isa Samad BUKAN Calon Terbaik UMNO

Sunday, September 6, 2009

[PRK N.31 Bagan Pinang] Legasi TSIS antara disebut calon Umno

Khabar angin yang bertiup dari selat melaka menuju pantai Port Dickson sedang panas membicarakan calon-calon berpotensi yang akan dikemukakan bahagian Teluk Kemang.

TSIS mantan MB Negeri Sembilan yang disingkirkan Pak Lah pastinya tidak akan melepaskan peluang untuk membuat come back dalam politik tanahair. Beliau yang juga ketua bahagian dan juga ketua cawangan Bagan Pinang pernah memenangi jawatan Naib Presiden Umno sebelum disingkirkan akibat rasuah. Bertitik tolak dari situ politik TSIS kian kabur, MP Jempol yang disandangnya juga terpaksa diserahkan kepada calon lain pada PRU-12.

Namun demikian, TSIS mempunyai grass root yang kuat di Teluk Kemang, TSIS dikenali sebagai orang yang setia dengan team Mahathir dan Najib sebab itulah apabila Najib naik sebagai Perdana Menteri, TSIS masih mampu mendapat kembali jawatan ketua bahagian dengan mudah tanpa ada sebarang pertandingan.

Kini peluangnya terbuka luas untuk kembali paling tidak pada peringkat negeri, mungkin juga Najib akan mengembalikan kerusi MB yang dilepaskan kepada Mohammad andai berjaya mengekalkan kerusi Bagan Pinang. Itu andaian awal. Tapi mungkin juga TSIS akan mencadangkan anaknya Mohd. Najib Mohd. Isa, Naib ketua pemuda Umno sebagai legasi politik beliau di Negeri Sembilan. Khabar terbaru ini pasti akan membuat Mohammad Hassan tidak akan tidur lena.

*N.32 Linggi pernah diwakili TSIS semasa beliau menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan

No comments:

Post a Comment

Laman Alternatif Pilihanraya Kecil N.31 Bagan Pinang

Salam Ramadhan, Salam Merdeka!!!

Sempena pilihanraya kecil N.31 Dun Bagan Pinang yang dijangka berlangsung selapas Aidilfitri. Blog ini diwujudkan sebagai persediaan menghadapi PRK ini dan diharapkan semua sumber maklumat dapat disatukan dan dapat disampaikan agar dapat menjadi panduan kepada setiap pengundi untuk memilih calon. Semoga saudara/saudari dapat memanfaat daripada teknologi pada hari ini.